Aku Kahwin Semalam

(Berlatarbelakangkan bunyi hujan,aku pun menaip seawal 5.23 pagi usainya waktu subuh dah setelah membaca semuka ayat-ayat Agung Allah)
Hari ini aku ingin menaip sebuah kisah yang agak lucu isinya lenteran satu SMS yang aku terima malam tadi.Antara isi kandungan SMS tersebut yang aku ingat setelah didelete iaitu:
Salam..(sepatutnya kena merajinkan diri menaip lebih panjang iaitu assalamualaikum)..Saya harap awak dah sihat sepenuhya (kurang sihat sebab tulang rusuk patah menusuki paru-paru). saya nak bagitahu sesuatu kat awak.Saya dah kawen (nikahlah kot).Baru semalam,.Doakan moga jodoh kami panjang dan diredhai selalu ye..
Aku pun bertanya dengan siapakah beliau itu kawen.Rupa-rupanya beliau kawen (aku guna kawen sebab dia guna istilah kawen) dengan rakan se U nya yang berasal dari Perak.Beliau sempat mendoakan agar aku bertemu dengan jodoh aku yang berada di kalangan orang yang baik-baik.Sekian..
Mendapat sahaja mesej tersebut,maka aku pun berfikir,.. “o..cepat sungguh kau kawen ye..baru beberapa hari lepas kau bertanya pada aku adakah aku sudah ada pengganti engkau (rujuk kisah “aku jemu” yang menyentuh hati itu) dan engkau mengatakan belum ada sesiapa pun yang berkenan akan engkau.Sesungguhnya aku amatlah malu dengan perbuatan dia itu.Dulu dia pernah mengatakan bahawa dia memutuskan tali pertunangan antara kami kerana dia sudah beristikharah.Dia tidak mengaku bahawa dirinya sedang bermain cinta dengan lelaki lain ketika aku bertanya kepadanya..alahai..lama manalah aku nak ditipunya..
Melalui kecanggihan laman sosial Facebook,aku dapat mengikuti perbualan manjanya bersama lelaki lain itu(Beberapa bulan sebelum putus tunang).Ahhh!!Tudung labuh dan kenaqibahannya bukan lah suatu ukuran untuk mengatakan dia itu betul-betul taqwa kepada Allah.Dan bukanlah juga satu ukuran yang dia itu tidak akan memunafikan dirinya dengan jelas dan bersuluh di hadapan aku.(sebab janji dimungkiri,kata-kata penuh dusta)…Jika dulu dia berjanji tidak akan curang dan akan terus setia sampai mati (aku pun meloya)…Jika dulu ketika aku bertanya adakah dia telah mempunyai pacar lain tetapi dikatakannya tidak ada..(melalui sticker daisy path,mereka berpacaran kira-kira 2 bulan lebih)..Aku ditipu hidup-hidup!Ah!!Semakin labuh tudung mu,semakin tinggi kenaqibahanmu,semakin ligat jugalah engkau menipu..Apa-apa pun,aku tetap mendoakan agar dia bahagia dan beranak ramai..
Sesungguhnya aku tertanya-tanya,simpati siapakah yang dia tagih untuk merealisasikan impiannya yang nak kawen itu (belanja kawen)..(dulu,seawal usia 20 tahun dia pernah merayu ajak aku kawen)..Kerana,dia masih belajar dan suaminya itu pun mungkin masih belajar..Mungkinkah belanja kawen mereka serendah 2k (nilai pinjaman PTPTN 1 semester)..Ah!!!Abaikan.Apa yang aku nak tekankan ialah,janganlah bersembunyi disebalik ketudunglabuhan dan kenaqibahan untuk melakukan sesuatu agar nampak tidak bersalah (aku tahulah insan xsempurna)..Dan aku juga meminta para pembaca jangan mensalah tafsirkan ayat ini:
26. Wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang keji adalah buat wanita-wanita yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula). Mereka (yang dituduh) itu bersih dari apa yang dituduhkan oleh mereka (yang menuduh itu). Bagi mereka ampunan dan rezki yang mulia (surga)”-An Nuur.
Sebab penurunan: Ayat ini menunjukkan kesucian 'Aisyah r.a. dan Shafwan dari segala tuduhan yang ditujukan kepada mereka. Rasulullah adalah orang yang paling baik maka pastilah wanita yang baik pula yang menjadi isteri beliau
Aku tahu kebanyakan orang guna ayat ini untuk menyedapkan hati seseorang untuk mendapatkan sesuatu yang baik (si dunia) andai dia sendiri baik.Janganlah korang lupa tentang kekufuran isteri nabi Nuh as,isteri nabi Lut as dan suami wanita agung Asiah iaitu Firaun,laknat Allah ke atasnya
Sekian,aku mengundur diri..Aku nak main game pula.General Zero Hour Axis Matrix..
P/S Jangan memalukan diri dan agama jika imej islam yang kita bawa..Takbirrrr!!!!Allahuakbar!!(macam pernah ku dengar)Jangan perasan bagus dan jangan berusaha mengcoverkan diri anda setelah membuat kesalahan kerana kekantoian anda akan memalukan diri anda..
Post a Comment