Celaka Kau Syaitan

Welcome To Sarawak


Assalamualaikum..Salam rindu buat para pembaca yang sudi mengikuti perkembangan blog aku ini..Terasa sayu sungguh hati aku bila berjauhan dengan isteri.Jumpa pun sebulan sekali.Hati aku bertambah sedih dan risau apabila dia batuk tatkala aku mendengar suaranya menelefon aku..Sekali sekala gugur juga air mata aku bila dia mengadu dia demam dan tak sedap badan..Hm,moga Allah percepatkan proses transfer aku ke Kedah..
Imaginasi Google Terhadap Rupa Bentuk Syaitan


Ok,habis bab jiwang,aku nak cerita lagi bab syaitan.Celaka sungguh makhluk yang bernama syaitan ini.Tadi,semasa bersolat asar aku dengan terpaksa rela telah menjadi imam kepada 5 orang yang lain.Takbir yang pertama… “Allahuakbar….terasa nak makan waffle lah.Lepas solat ni aku nak beli waffle perisa peanut cappuccino.”

Itulah perkara yang pertama aku fikir semasa memulakan solat.Macam-macam yang aku fikir.Bila terkenang balik barulah aku sedar kenapa kebanyakan benda yang aku buat selalu fail.Doa itu ini semuanya fail.Dan tak mustahil kalau doa aku nak pindah dengan lebih cepat ni Allah lambatkan.Sebabnya,solat tak khusyuk..Tu baru rakaat pertama,belum lagi rakaat ke seterusnya.Aku pun terfikir,mungkinkah khusyuk aku hilang disebabkan makan minum aku tak diambil berat akan status kehalalannya?Oh…

Licik sungguh syaitan ini sehingga hilang khusyuk aku.Hilang khusyuk maka hilanglah roh solat itu.Bila hilang rohnya maka tidak kah sama dia dengan makhluk yang sudah tidak bernyawa ataupun bangkai?Rosak solat maka rosaklah amal kita yang lain kerana perkara pertama yang akan memvalidkan amalan lain ialah solat.Oleh itu,janganlah korang jeles apabila ada orang kafir ni buat amal setinggi gunung tetapi tidak solat.Sesungguhnya amal yang mereka buat itu adalah seprti debu-debu jalan yang tidak berguna.Hilang apabila ditiup angin.

Hm,hamper 6.30pm.Kira-kira 15 minit lagi nak masuk waktu maghrib dan terpaksalah aku menghentikan celoteh pendek ku setakat ini.yang baik daripada Allah,yang buruk adalah di atas kelemahan aku sendiri.Moga berguna buat korang walaupun sedikit.sampai-sampaikanlah kalau dirasakan perlu kepada sesiapa sahaja dengan harapan apa yang disampaikan akan menjadi bekal untuk aku apabila menjadi mayat nanti.Sekian..Selamat hari Rabu.. 
Post a Comment