Versi Iban

Ndok!!Nama gaga dik dia?Nadai mai urang makai.Teruk amai...Makai kediri..

Mak ngau pekerja separuh masanya yang setia,Ndok.Ndok mengenakan uniform plkn untuk menunjukan semangat kenegaraannya yang tinggi.Tanpa disuruh,Ndok and emak tersenyum ketika sedar aku mengacukan kamera kepada mereka.Hahaha!

Langkau kami suba sampai diatu..Dibina sebelum kelahiran Mit,Bebi and Didik.Langkau tok digaga maia aku agik darjah 3..Kala ngau kami bermalam selama 3 minggu semasa cuti sekula.Maioh kenangan manis tersemadi bersama langkau tok termasuk Mit ti labuh maioh kali ari langkau.Hahaha!Sai.

"Dan Dia menancapkan gunung-gunung di bumi supaya bumi itu tidak goncang bersama kamu, (dan Dia menciptakan) sungai-sungai dan jalan-jalan agar kamu mendapat petunjuk"-An Nahli-15


 
Pemesai umai kami ari nya..Tapi taun tok lagi besai..Terpaksa pulai setiap hujung minggu kena nulung mak and aba..Sida Ndok,anang malas nulung aba ngau emak ok..


"Katakanlah: "Siapakan yang memberi rezeki kepadamu dari langit dan dari bumi?" Katakanlah: "Allah", dan sesungguhnya kami atau kamu (orang-orang musyrik), pasti berada dalam kebenaran atau dalam kesesatan yang nyata." Saba':24



Post a Comment