Kenangan Di Zoo Negara

Pertama kali datang ke sini memang seronok sangat rasanya..Sudah terbayang di benak fikiran aku yang berIQ 138 sahaja ini wajah-wajah harimau,gajah,singa malah babi hutan..Aku juga seperti orang lain yang aku rasa yakin tidak akan melepaskan peluang untuk bergambar di tempat aku bergambar di atas.Memang aku yakin!!Manusia mana yang akan dapat menahan nafsunya untuk bergambar seperti aku itu..

Buktinya!!Yeah!!Tak sampai seminit aku bercakap..Pemandu aku merangkap seorang bakal isteri yang cantik manis orangnya juga tidak ketinggalan untuk bergambar..Betul-betul di atas tempat aku duduk sebelum itu.Meniru betullah..Sebagai seorang JXR,gambar yang aku ambil memang center dan tidak "cut" kepala harimau seperti yang diambil oleh cik puan ini..Tak profesional langsung..tau urut patient je..


Aku namakan binatang ini monyet..Kasihan sungguh aku melihat keadaan beliau yang terkurung tanpa pembelaan yang sewajarya..Di kala aku bebas bergerak di luar,beliau hanya mampu memandang dari dalam lokap tersebut..Semoga engkau gembira wahai encik monyet..Nah pisang..kata aku sambil menyua sebiji pisang kepada beliau..






Benda ni pula aku namakan badak air...Teringat aku pada watak Gloria yang ceria dalam cerita Madagascar..Dalam gambar nampak kecil tapi hakikatnya lebih besar daripada kereta kancil.Kira besarlah tu..Apalah korang ni...Jinak je badak ni..Boleh diusap-usap dengan tangan...






Cik Puan Fiza ni pula tidak melepaskan peluang untuk bergambar di samping "boyfriend" baru dia,abang unta...Aku ta jeles pun..Unta atau bahasa Inggerisnya,camel adalah haiwan yang amat gagah di padang pasir. Kenderaan utama nabi saw dan para sahabat untuk berperang dengan puak musyrikin..







Jinak-jinak belaka...Tidak seliar gadis-gadis liar di luar sana..Yang ni rusa ke pelanduk?Apa pula bezanya dengan kancil?Hu...Kalau dekat kampung memang habislah binatang-binatang ini diburu dan dijual dagingnya..









Hai frends...Dont judge me by my bulu ok?Any banana for me?..
Hui...Panjangnya tanduk...Potong dan jual mesti kaya ni..

Makan secara berjemaah...Anda pula,makan sambil menyorokan makanan di bawah meja..
Tak payah pergi ke Australia,dekat sini pun ada kanggaroo..
Mummy mummy!!Elephant mummy!!...Not la...Gajah my son...gajah..Elephantlah mummy!!!
Sebutkan 5 jenis lagi haiwan yang berleher panjang macam zirafah...
Kesian mamat ni...Tiket bas nak balik JB dah habis...

Sekian sahajalah apa-apa sahaja yang berkenaan dengan zoo..Aku malas nak upload sebab malas menunggu lama...Moral of the zoo...,ada banyak mahluk lain yang lebih kuat daripada manusia yang Allah ciptakan namun Allah pilih manusia untuk menjadi khalifah mentadbir muka bumi ini..Ini adalah kerana Allah telah mengurniakan akal kepada manusia untuk memakmurkan dunia tetapi bukan disalahguna untuk menunjukkan siapa yang lebih berkuasa.. 

" Hai Daud, sesungguhnya Kami menjadikan kamu khalifah (penguasa) di muka bumi, maka berilah keputusan (perkara) di antara manusia dengan adil dan janganlah kamu mengikuti hawa nafsu, kerana ia akan menyesatkan kamu dari jalan Allah. Sesungguhnya orang-orang yang sesat dari jalan Allah akan mendapat azab yang berat, kerana mereka melupakan hari perhitungan."-Shaad:26
Post a Comment