Cara Gembirakan Bapa

Salam sejahteralah ke atas kamu…

Di hari bulan yang Ramadhan yang sangat mulia ini,mungkin ada yang stress sebab terpaksa menahan diri daripada melakukan sesuatu yang lazimnya dilakukan. Di antaranya ialah mungkin korang terpaksa menahan diri daripada mengumpat,keluar makan walaupun baru 2 jam masuk kerja,hisap rokok dan sebagainya.Malah,ada di antara korang ni mungkin terpaksa menahan diri untuk melakukan hubungan kelamin di siang hari ataupun menahan diri daripada melayari laman web lucah..Semata-mata untuk menjaga pahala puasa ramadhan korang.Haha!Ok,jangan stress sangat ya..Hm,nikmatilah satu perbualan menarik di bawah ini,aku harap dengan nya korang mampu tersenyum walaupun stress sebab berpuasa...

Sekembalinya Ambiga daripada sekolah,dia terus menghampiri bapanya,Najib...

Ambiga: Najib!Najib!Aku ada berita gembira untuk kau..

Najib: Kurang asam punya anak.Kau panggil aku macam aku ni sama umur dengan kau ja.Aku bapa kaulah!Ha,apa berita gembira itu?

Ambiga: Papa ingat tak wang hadiah RM1000/- yang papa janjikan nak bagi kat saya kalau lulus periksa?

Najib: Tentulah ingat.Janji kepada rakyat papa ingat,inikan pula janji kepada anak sendiri..

Ambiga: Hm,kalau begitu,papa boleh simpan duit itu..

P/S:Nak dapat pahala puasa pun stress juga ka?Haiya!Pahala beramal pada malam qodar bukan SAMA dengan pahala beramal seribu tahun..Aku pun baru perasan...Sekian,rujuk sendiri maksud ayat tu dekat tafsir quran korang...


Post a Comment