Jual "Bini" Demi Duit



Rasa sangat sayang nak jual tetapi apakan daya, daripada menjadi motor semata-mata baik aku ubah dia jadi duit. Daripada motor ni, aku anggap aku akan dapat RM15k..So, dari situ 8k akan digunakan untuk “kepala” motor baru dan 7k akan jadi “kepala” kereta..

Maka, motor baru aku dapat, kereta baru pun aku dapat walaupun terpaksa mengeluarkan sedikit belanja untuk menyara keduanya. RM 320.00 motor dan RM 300.00 kereta..

Namun, daripada kereta tu, aku akan dapat minima RM 800.00 hasil daripada kereta sewa. So, sekurang-kurangnya aku akan dapat RM 180.00 bersih. Jadilah berbanding tak ada hasil langsung, namun itu adalah pendapatan minimum kerana tidak mustahil untuk aku dapat RM 1200.00 sebulan berdasarkan nisbah pelanggan kepada kereta sewa adalah sangat tinggi di tempat aku..Ada lebih kurang 5 buah kereta sewa lain yang boleh menampung namun pendapatan daripada kereta sewa lain aku lebih suka labur dan bila nilai dah bertambah saya akan tambah lagi kereta sewa dan seterusnya..

Risiko? Nama pun berniaga..risiko rendah untung pun rendah..risiko tinggi, untung pun tinggi..Kalau modal rendah, risiko rendah tapi untung ribu-riban maka itu MLM..Hehe
 

 

Post a Comment