Assalamualaikum...Apa kabar warga blog yang BERSIH?Aduh...Masih terasa lagi pedihnya mata aku terkena semburan gas pemedih mata oleh pakcik FRU..Haha!Apa-apa pun aku tetap gembira kerana mendapat layanan istimewa semasa kena tangkap...Makan free woo...Bila kena tembak dengan air dan gas pemedih mata,maka samalah keadaan aku dengan para sahabat dahulu masa berjihad dan mendapat pelbagai dugaan..Bezanya kami melarikan diri daripada FRU sebab takut kena sepak terajang..Sahabat pula,mana ada lari,lawan sampai syahid...

Minggu lepas aku berjaya meloloskan diri dari bumi kenyalang untuk bertemu dengan bekas tunang aku yang tercinta..Apa kan daya,cinta aku kepada bekas tunang aku melebihi cinta aku kepada si dia...Bila dah bertemu setelah sekian lama berindu-rinduan maka faham-fahamlah kan...Akibat terlalu rindu aku berjaya memegang tangan dan pipinya yang lembut tanpa ragu-ragu takut terkena tamparan deras seorang gadis...Terasa langit tangan lembut dia pegang kuat tangan aku masa naik kereta kabel dekat Gunung Mat Cinchang

Sebagai seorang yang baru keluar dari pedalaman Sarawak,yang negerinya dipenuhi oleh para pemenggal kepala,yang kebanyakan mereka masih tinggal di atas-atas pokok,maka aku telah menjadi begitu sakai ketika keluar dating bersama bekas tunang aku itu di Langkawi,Permata Kedah...

Pertemuan yang tidak lama dengan bekas tunang aku itu menyebabkan aku hampir menitiskan air mata ketika kami berpisah..Huhu...Dalam hati ada taman..Apa-apa pun,aku amat bahagia dengan dia.Aku suka dengar dia gelak,senyum dan mencubit perut aku yang seolah-olah sentiasa kenyang..Aku juga rindu dengan tahi lalat dia yang menawan...Lesung pipitnya yang comel..Alhamdulillah..Allah temukan aku dengan seorang yang amat menyenangkan hati aku..Moga Allah temukan kami pada masa akan datang..Amiinnnn...






No comments: