Tertipu

Assalamualaikum dan salam hari Isnin…Baru 11.27am…Sekejap tadi aku ke dewan bedah,lepas shoot sedas dua x-ray aku pun turun semula ke jabatan kecemasan.Bosan dekat situ aku angkat punggung terus ke x-ray main department.Dekat main seronok sikit sebab ada PC dan internet.Dekat main,boleh jumpa gadis-gadis yang seronok menyembang bab orang lain..Hm…Korang sembang bab orang korang seronok tapi kalau aku sembang bab korang sambil menyebarkan cerita-cerita negative pasal korang,korang marah..Uik?Dah terkena hidung sendiri terus melenting tapi tak fikir pun pasal orang lain ye…Sekali-sekala tak mengaku dan beralasan banyak bila aku tanya,itu normal..hehe..

“Bukannya mengumpat tapi cuma nak share..Lagipun cerita betul…”

Ya betul…Aku tahu..kalau tak betul bohong namanya..Kalau betul barulah dikatakan gossip@mengumpat...

Disebabkan takda patient buat masa ini,aku mengambil keputusan untuk mengasingkan diri daripada orang lain yang asyik menyembang sesuatu yang aku kurang minat..Ada ke patut perkara yang disembangkan ialah jalan cerita kartun Naruto?Aku tengok juga kartun tu dulu tapi untuk berbual-bual pasal tu aku rasa macam tak sesuailah..Macam hodohlah pula bila seorang bapa budak atau suami orang berbual tentang perkara yang ish!Bagi aku memang hodohlah..Bualah pasal mati ke a au pun perkara-perkara yang boleh menyebabkan hati kita ingat pada Allah…(Tiba-tiba ada yang hilang mood nak baca entri ni) Ataupun berbual tentang cara-cara nak bagi isteri cepat hamil ke..Opps!!

Semalam,isteri aku SMS aku bahawa seorang tok anjang dia meninggal.Tak sampai 24 jam,seorang kawan aku bagitahu nenek dia,meninggal..Masa balik dari Sri Aman semalam,lebih kurang 6 kemalangan jalan raya berlaku.Mungkin ada di antaranya melibatkan kehilangan jiwa.Hm..Banyak juga peringatan yang Allah beri kepada aku sama ada aku bersedia ke tidak dengan bekalan yang secukupnya sebelum menyertai pengembaraan mereka yang pergi lebih dulu daripada kita.Korang pula macam mana?(Sedekahlah Al Fatihah buat tok anjang isteri aku dan Wo,nenek kawan aku..)

Sambungan,2.16pm…

Sempat juga aku pergi ke 2 blog kegemaran aku iaitu blog Kereta Mayat dan Aidileaks..Pernah baca juga kan 2 blog ni..Kalau blog Kereta Mayat banyak member nasihat santai berserta sindiran yang menusuk hati blog Aididleaks pula banyak mengecam puak-puak MLM..Korang ada join ke?Nak tahu lebih
lanjut,lawat-lawatlah sendiri..Jangan pandang pada ayat carutannya tapi tengoklah isi dan apa yang hendak disampaikan oleh tuan punya blog yang tidak ingin orang-orang kita terutama bangsa Melayu tertipu dengan skim pyramid yang ada pada bisnes MLM..Buat loan ribu-ribu semata-mata nak buat
bisnes MLM..Kononnya nak cepat kaya..Korang yakin ke boleh cepat kaya?Aku SANGAT yakin bisnes MLM boleh membuatkan kita cepat kaya dengan 2 faktor utama….:

1.Otak kena genius untuk MENIPU dan PUTAR BELIT.
2.Pelanggannya kenalah seorang yang BODOH dan BERANGAN NAK CEPAT KAYA

Sekian..Dipublish selepas kembalinya aku dari tempat kerja,1747hrs


No comments: