Anti Virus Makanan Syubhah?

Seorang kawan aku telah terjerumus dalam lembah kehinaan MLM telah memberi aku satu brochure mengenai Aurora Niaga.Aku pun tak pernah dengar apa benda ni.Asalkan MLM yang menjanjikan keuntungan yang gila-gila ni,aku akan terfikir akan beberapa perkara...Mungkin juga benda ni sudah dikupas dengan lebih mendalam dekat blog Aididleaks..

1.Sesuatu perniagaan yang menjanjikan keuntungan yang melampau memerlukan pelaburan yang melampau.Contoh,kawan aku,loan bank 30k (Ni masih kira kecik) khas untuk join program MLM..Bulan-bulan bayar RM400++ Kesian,belum start berniaga dah kena bayar hutang..Nak untung,kenalah dapatkan hasil melebihi RM400++ ,khas nak bayar loan dan beli kereta mewah.

2. Produk wajib disenaraikan sekurang-kurangnya 10 kelebihan dia.Jangan berangan nak jual produk tu kalau keberkesanan mengubati  penyakit seperti darah tinggi,diabetis dan sakit jantung tidak termasuk dalam senarai kelebihan produk.Peduli apa sama KKM..Orang Melayu dekat luar tu,ramai ja yang bodoh dah mudah terpedaya.Letak je testimoni kaw-kaw..Senang sikit nak untung.Letak juga ayat quran..Makanan-makanan sunnah,gambar ustaz berkopiah..barulah nampak islamik.Oh ya,syaitan tahu,nak sesatkan golongan yang dekat hatinya dengan al-quran kenalah dengan al-quran juga..Licik,sungguh licik!Kalau apa yang dia buat orang kata tak betul,dia akan belek-belek al-quran cari sepatah dua ayat untuk membenarkan apa yang dia buat walaupun sebab penurunan ayat tak berkaitan langsung dengan apa yang dia buat.

Ada 2 kelebihan yang melucukan dalam produk Safroney yang kawan aku promosikan dekat aku tadi..Sama lucu dengan lawak amir maharaja lawak..Hidup Amir!!I’m Sorry!!

1.Anti sihir..ceeehhh...Sebab dah baca ayat-ayat suci al-quran dan doa ke?Napa tak baca dekat air paip ke,air telaga ke,air hujan ke..Jimatlah sikit kos tu..Sendiri boleh buat ma..Tak payah beli produk harga ratus-ratus semata-mata nak halang sihir..Bukan apa,nak baca quran pun tak pandai,nak tak nak,beli jelah kan..lagi senang ye tak?Aku kan kaya..Setakat rm150/- tu apalah sangat..

2. Anak-anak liat sembahyang,bagi je Safroney..Selesai masalah..Dah mak bapa dia pun liat nak sembahyang,ajar anak sembahyang pun macam melepaskan kentut dalam air..Sampai bila-bila pun akan liat sembahyang..Memang bapa mithali lah kalau bagi produk ni dekat anak-anak yang liat sembahyang..Oh ya..lupalah pula..itulah salah satu usaha kami..tak salah kan?hahaha!

Dan ada banyak lagi kelebihan yang agak mengarut kalau nak difikir-fikirkan..Aku pun malas nak kupas sebab bukan bidang dan minat aku nak kupas benda ni.Selagi ada alternatif lain yang lebih murah dan tahap keberkesanannya diiktiraf serta mematuhi piawai yang diwajibkan,aku akan pilih yang itu.
Lupa pula,safroney ni juga merupakan anti virus untuk makanan syubhah!hahahaha!Lawak tahap zombie!Lepas ni,makanlah sesukahati korang...Tolak babi,tolak taik..makanlah!Lepas makan,boleh makan Safroney..Anti Virus makanan syubhah!Islamik,islamik juga..Menipu tu biarlah berpada-pada..jangan bagi malaikat tahu korang menipu..Jangan bagi Allah tahu..kantoi,susah..hahahaha!Sekian...


Post a Comment