Lawak Celcom

5.48 pm, 23.12.10..

Pagi tadi ketika aku sampai di Jabatan Xray tempat aku bertugas,aku sebagai seorang staf yang mesra sempat menyapa seorang gadis…Sebaik sahaja selepas si gadis itu menjawab sapaan aku,aku ketawa terbahak-bahak sehingga terkeluar air mata kepuasan…Kepuasan ketawa..Astaghfirullahalazhim…Hilang seketika ilmu di dada..

Kenapa aku ketawa??

Aku      :….(suatu istilah diucapkan)…
Gadis   : Waalaikum salaam..
Aku      : Hahahahahahhahahahaha!!!
Gadis   : Kenapa?
Aku:     : Hahahahahaha!!(sambil mengelap air mata)


Sebenarnya aku cuma menyebut perkataan CELCOM kepada si gadis tetapi si gadis dengan spontan menjawab perkataan CELCOM yang aku ucapkan tadi dengan waalaikumussalam..Hahaha!Astaghfirullahalazhim...Tak baiknya ketawakan orang...Oh...Lepas ni korang trylh ucapkan perkataan CELCOM kepada kawan-kawan korang...Secara spontan mereka mungkin akan menjawab WAALAIKUMUSSALAM...Hahaha sekali lagi...

Er...Lain kali ucapkanlah salam dengan sebutan yang sempurna kerana ucapan salam itu sendiri mengandungi doa seorang muslim kepada muslim yang lain..Sebarkanlah salam agar anda dikasihi orang lain..Sebarkanlah salam agar timbul ukhwah kita sesama islam..Janganlah salam itu diberikan kepada orang yang kita kenali sahaja kerana ia termasuk tanda-tanda kecil akhir zaman..Orang yang terlebih dahulu memberi salam merupakan orang yang lebih mulia pada pandangan Allah berbanding orang yang menerima salam sehingga ada kisah para sahabat yang menyorokkan diri di sebalik sesuatu halangan tatkala Rasulullah hendak melintasi kawasan persembunyian mereka itu dengan harapan mereka dapat memberikan salam terlebih dahulu kepada Rasulullah..  

Kira-kira 20 minit lagi nak maghrib maka aku pun mensekiankan penaipan aku ini...Sekian,samekom...Eh silap!asamekomm...Ah silap lagi!!...CELCOM...Ah tension..!!Silap lagi...Assalaamualaikum...Barulah betul..

P/S Jom jumpa pak-pak haji sambil berdiskusi...

6.17 pm..



No comments: