Aku Cuti Radiasi

5.33pm
Setelah berjaya memujuk adik aku untuk meminjamkan laptop dia kepada aku,aku pun menaip…
Minggu lepas,29.11.10 hingga petangAhad,aku dengan jayanya telah menghabiskan segala cuti yang dibekalkan oleh KKM kepada aku.Cuti radiasi selama 5 hari aku habiskan dengan berfoya-foya di Kedah,Anugerah Negeri Banjir 2010.
Ada sedikit ketidakpuasanhati telah berlaku di hati aku sepanjang berada di sana..
1.Aku telah 80%menghampiri alam pernikahan apabila hati aku berjaya disunting oleh seorang gadis yang lawa merangkap fasi aku ketika menempuh hari orientasi di KSKB Sg Buloh dahulu.Bagi aku,lawa sahaja tidak cukup apabila pemakaian dia tidak mengambarkan dia seorang perempuan yang boleh dikatakan beriman.Aku tidak suka gadis berjeans,tak kiralah jeans longgar ke ketat ke,aku tetap tak suka.(Terimakasih sebab sudi mengorat aku dulu ye..hihi!)..
2.Sehari sebelum hari menentu belanja,aku n beberapa makcik telah bershopping untuk membeli sedikit barangan yang akan dijadikan hantaran pada hari menentu belanja..Yang aku panaz,ketika azan maghrib berkumandang,mereka-mereka itu masih sibuk memilih-milih barangan hantaran.Ah!!Aku yang fanatic solat berjemaah diawal waktu di masjid terasa seperti ingin mengamuk.Apa gunanya hantaran canggih kalau solat dilengah-lengahkan..Aku tahulah doa korang yang solat sorang-sorang di rumah tu lebih makbul daripada doa dan amin para malaikat di masjid.Aku tahulah korang tu dah sekurang-kurangnya 30 tahun peluk islam.Amal dah tinggi menggunung,bagilah can aku kumpul pahala aku dekat masjid tu.
3. Ada satu makcik mencadangkan agar si dia memakai baju yang aku kira ranggi untuk majlis menentu belanja tersebut.Cis!!Baju yang jarang,menampakkan bentuk tubuh,mengiurkan para jejaka lain yang melihat si pemakai.Cis sekali lagi!Aku tak jemput syaitan dan rakan sejawat dia datang mencemari majlis aku tu.Di awal majlis dialuni selawat-selawat,zikir dan sebagainya,tiba-tiba keluar seorang gadis seksi menunjukkan lemak dan otot-otot yang tersembul..Cis sekali lagi!Biarlah dia pakai sejam ke,seminit ke,sekelip mata ke,aku tak sanggup.Nak buat dosa,jangan ajak orang lain turut sama.Buat sorang-sorang sudah.Nasib baiklah dia akur nasihat aku untuk memakai jubah labuh.Oh…Awaklah orang yang paling cantik pada hari itu..Aku yakin,malaikat,jin,rasul,Allah suka dengan pakaian awak yang sopan itu.Aku yakin malaikat-malaikat yang datang tentu akan mendoakan kebaikan untuk awak sebab awak memakai pakaian yang sopan dan menurut sunnah.(Teka teki,setiap hari apakah para pembaca berita wanita akan memakai tudung ketika menyampaikan berita?)
4.Lain kali kalau nak bertentu belanja,tak payahlah buat majlis yang seolah-olah majlis kahwin..Susah-susah je..Cukup hantar mak ayah,cakap kat orang tua si gadis yang kita nak memperisterikan anak dia dan mencadangkan jumlah maskhwin serta hantaran..Bagi cincin mainan seketul..(Aku terpaksa ikiut adat melayu..huhu..)
5.Aku yang fanatic buah asam terasa kempunan apabila berjaya menjolok buah tersebut dengan banyaknya tetapi aku sendiri tidak dapat menikmati buah tersebut.Aku hanya sempat makan dalam 3 biji je (Aku kupas sendiri)…huhu..Tolonglah kupaskan untuk aku sebab aku malas mengupasnya..Ingat senang ke nak jolok buah tu..Banyak kerengga..Aku dah penat jolok,awak rajin-rajinkanlah diri mengupasnya..huhu..Batu belah batu bertangkup…Makanlah aku sebab aku kempunan buah asam yang sedap itu…(Astaghfirullahalazhim…)
6….Habis….Sekian…
P/S Kepada si dia,tak payahlah berangan nak pakai baju seksi macam kuli-kuli yang mengutip sampah,mengajar cara memakai tali pinggang keselamatan,menjual barangan di kapal terbang yang awak naiki tu ye..Nanti kena cerai,saya juga yang susah takde tempat bergantung…(Uik!Allahlah tempat bergantung yang hakiki) Sekian…Salam Tahun Baru Islam
P/S Azam?4 Bulan?40 hari?3 hari?Sejam?Demonstrasi?GMI?Undi?Pasir?Kahakz!
Post a Comment